31 Ocak 2012 Salı

EVDE ÇÖKELEK YAPIMI


Evde kalan yoğurtları değerlendirmenin yolunu buldum çökelek yapmak....
Geçen gün kalan yoğurtları çökelek yaptım vede ev yapımı çökeleğimle börek yaptım..

Yetmedi birde tereyağlı çökelek yaptım..
Nette araştırma yaptım sanal mutfak ve sevgili Cahidenin bilgilerinden faydalandım ve çökeleğimi hazırladım artık evde kalan sulanmış yoğurtları ne yaparım diye düşünmeyeceğim..
Önce çökeleği nasıl yaptım anlatayım..
Kalan yoğurtlar bir tencereye alınır yoğurt sulanmış ise su eklemeye gerek yok tencere ocağın üzerine konur orta ateşte kaynamaya bırakılır kaynamaya başlayınca altı kısılır suyunu çekmeye başlayınca tuz ve istenirse bir tatlı kaşığı tereyağı eklenir....
Suyu azalınca zaten yoğurt öbek öbek topaklanmaya başlıyacak ateşten alınır hafif ılıklanınca sık dokulu süzgecin üzerine konur suyu iyice süzülünce dolaba kaldırılır.. 

İsterseniz börekte....
İster tereyağlı yapıp yersiniz afiyet şifa olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder