23 Ocak 2012 Pazartesi

ÇAY DAVETİ VE KABAKLI KİŞ

Herkese merhaba ,mutlu haftalar.

Ben bu haftasonunu çok mutlu geçirdim çünki lise arkadaşlarım cumartesi günü bana oturmaya geldiler.Önce hazırlıklar sonra onlarla birlikte vakit geçirmek çok güzeldi.Vakit nasıl geçti ,nasıl akşam oldu anlamadım desem yeridir.
Arkadaşlarıma aşağıda gördüğünüz menüyü yaptım.Tabii yine annem ve kardeşim de yardım ettiler.Vişneli muhallebiyi arkadaşlarımdan birinin isteği üzerine koydum menüye ,kabaklı kiş ise ikinci denememdi beğendiğim için menüye koydum sizlerle de tarifini paylaşmak istedim.

Menümüz :

Zeytinyağlı yapraksarma tarifi burada
Maş fasulyesi salatası tarifi burada
Mayonezli patates salatası tarifi burada
Peynirli banyolu börek tarifi burada
Kabaklı kiş
Kereviz salatası tarifi burada
Vişneli muhallebili tatlı tarifi burada
Alman pastası tarifi burada



Kişi değişik sebzelerle deneyebilirsiniz ,ben kabaklı yaptım.Alttaki resim üzerine kaşar rendesi dökülmemiş hali.Misafirler gelince kaşarı döküp fırınladım sıcak sıcak servis ettim.




Bu da kaşarı dökülmüş ,kızarmış servisten önceki kişimiz.


Gelelim kabaklı kiş tarifine :


MALZEMELER:


hamuru için:

2,5 su bardağı un

2 yemek kaşığı margarin(oda ısısında)

4 yemek kaşığı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 paket kabartmatozu

1 çay kaşığı tuz

iç harcı için:

3 adet kabak

1 adet kurusoğan

3 yemek kaşığı sıvıyağ

tuz

karabiber

birkaç dal dereotu


üzeri için:

1/2 çay bardağı süt

1 yumurta +1 yumurtanın sarısı

1 çay bardağı kadar kaşar rendesi


YAPILIŞI:

Önce hamurumuzu yapıyoruz.Yağlar ,yoğurt ,un,kabartmatozu ve tuzu derin bir kapta yoğurun.Buzdolabında hamuru 20 dakika dinlendirin.Daha sonra margarinle yağlanmış fırına dayanıklı kiş kabına hamuru elinizle yayın,kenarlarını yükseltin.Benim kalıbım 24 cm.çapında kiş kalıbı idi.Hamur dolapta dinlenirken siz üç yemek kaşığı sıvıyağda küp küp doğranmış soğanları kavurun daha sonra kabuklarını soyup rendelediğiniz kabakları katıp kabaklar suyunu salıp çekene kadar kavurun.Tuz karabiber katın.Kabaklar suyunu çekince altını kapatın ince kıyılmış dereotlarını katıp harmanlayıp ılınmaya bırakın.Ilınan kabaklı harcı kalıptaki hamurun ortasına yayın.Bir kasede yarım çay bardağı süt,bir yumurtanın tamamı ve bir yumurtanında sarısını bir güzel çırpın ve kabakların üzerine dökün.Kişi 180 deredeki fırına koyun kızarınca çıkarın kaşar rendesi serpip tekrar fırınlayın.Kaşarlar kızarınca fırından alıp beş dakika kadar içini çekmesini bekleyip servis yapın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder