12 Eylül 2011 Pazartesi

PATATES MÜCVERİ



Herkese merhaba


Yıllardır yapmadığım bu mücver geçen gün aklıma geldi hemen yaptım.Ailecek değişik yemekler yemeği severiz ,sık sık da değişik tarifler denerim.Bunu da özlemişiz doğrusu.Klasik kabak mücveri sık sık yapıyorum zaten, artık bu da sık sık yapılacaklar arasına girdi,hemde rutinden çıkmış olduk:))

Benim ölçülerimle 16 adet mücver çıktı.

Herkese harika bir hafta diliyorum tarifime geçiyorum.


MALZEMELER:


3 adet orta boy patates

2 adet yumurta

3 dal taze soğan

3 yemek kaşığı un

2 kibrit kutusu kadar taze kaşar

bir kaç dal maydanoz

bir kaç dal dereotu

tuz

karabiber

kırmızıpulbiber

1/2 paket kabartmatozu

kızartmak için bol sıvıyağ


YAPILIŞI:


Patatesleri soyup ,rendeleyin suyunu sıkın.İçine yumurtaları kırın.Soğan,maydanoz,dereotu doğrayın.Kaşarı rendeleyip ekleyin baharatlarını katıp unu ve kabartmatozunu ekleyip kaşıkla bir güzel karıştırın.Sıvıyağı tencereye alın ,kızdırın ,patateslerden bir kaşık bir kaşık dökerek mücverleri önlü arkalı kızartın.Kızaranları peçete serilmiş servis tabağına alın.Afiyetolsun.

Baharatlar ve tuz için ölçü vermedim damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder