18 Eylül 2011 Pazar

KAHVALTILIK BİBER SOS



MERHABALAR SEVGİLİ ARKADAŞLAR

Uzun zaman oldu tarif eklemeyeli,biraz sıkıntılı günlerim oldu,sağlık problemlerim beni engelledi,inşallah bundan sonra daha iyi olurum hep birlikte güzel paylaşımlarda bulunuruz:)

Okullar açılıyor,bu yeni dömen tüm öğrenci çocuklarımız için başarılı bir yıl olsun inşallah

kendimi yormuyacak şekilde çok az miktarda kahvaltılık sos yaptım

2 kg kırmızı biber,

1 kg domates

biberleri yıkayıp tohumlarını çıkardım küçük parçalara böldüm,

domatesleri de yıkayıp temizleyip 4 e böldüm,

rondodan geçirdim,

büyükçe bir tencereye koyup(etrafa sıçramaması için) ocağı açtım,

kaynayıp suyunu çeken karışıma az miktarda(2 tatlı kaşığı) iri tuz,1 tatlı kaşığı toz şeker koydum,

temiz küçük cam kavanozlara boşalttım,

kavanozların kapaklarını kaynattım(bakteri kalmasın ve sağlam kapansın diye),sudan çıkarıp kuruladım ve şişeleri sıkıca kapattım,bir tepsinin içine ters çevirdim,üstünü bir örtüyle yoğurt mayalar gibi örttüm,

kahvaltılık yapmak için de;

şişedeki biber püresini bir miktar sızma zeytinyağı ile tavaya koydum,içine 1-2 diş dövülmüş sarımsak ile kavurdum,kimyon,karabiber,nane,pul biber ile karıştırdım


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder