23 Eylül 2011 Cuma

KAYMAÇİNA,KAYMAKÇİNA




KAYMAÇİNA YA DA KAYMAKÇİNA


Bu bir rumeli tatlısı,yapımı oldukça kolay(tam bana göre),az malzemeli,sütlü hafif bir tatlı,krem karamel sevenler için ideal bir tatlı:) farkı karamelinin olmayışı


kaymaçina tatlısını ilk kez bundan 20 sene önce yapmıştım bir de şimdi:)


1lt süt,


1,5 su bardağı toz şeker,


6 ya da 7 adet yumurta ile yapılır ancak ben daha az miktarda yaptım yani;


700 ml süt,


1 su bardağı toz şeker,


5 adet yumurta(4 adet kıracaktım ama küçük boy olduğu için 5 adet kırdım),


ilk önce süt ve şeker ılıtılır(şeker eriyecek kadar),


yumurtalar bir kapta karıştırıcı ile çırpılır(mikserle değil,çünkü mikserle çırpıldığında tatlı göz göz olur-muş),


çırpılan yumurtaların içine şekerli süt ilave edilir,isteğe göre vanilya konur,(ben koymadım)


karışım cam fırın kabına dökülür 150 c fırına konur,üstü kahverengi renk olunca fırından çıkarılır,mümkünse 1 gece buzdolabında bekletilir,dilimleyerek servis edilir,


serviste karamel sos,hindistan cevizi vs kullanılabilir


biz hindistan cevizi ile birlikte yedik ama resmini çekemeden bitirdik:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder