15 Eylül 2011 Perşembe

MİSAFİR SOFRASI VE DAMLA SAKIZLI KURABİYE

Yazın rehavetini üzerimizden atıp artık yavaş yavaş kış moduna girmeye başladık.Dolayısıyla da misafir sezonuda açılmaya başladı.Artık sırayla günler yapılacak,sofralar kurulacak.Bizim evde de bu haftasonu misafir vardı.Menümüzü yine kardeşim ,annem ve ben birlikte çalışarak hazırladık.Menüdekilerden sadece kurabiyenin tarifini vericem diğerlerinin tarifini daha önce vermiştim.Uzun süre dayanabilen bu kurabiyeler damlasakızlı lezzetleri sevenler için gelsin:)))
Ben çok yoğun damlasakızını sevmiyorum bu da hafif yani benim istediğim gibi oldu.Damla sakızlı vanilin kullanarak kardeşim yaptı bu kurabiyeleri ,biraz daha yoğun bi tad isterseniz damlasakızı ilavesi de yapabilirsiniz.Kardeşime ellerine sağlık diyorum menümüze geçiyorum.

Patatesli mayonezli salata
Kısır
Kıymalı kol böreği (kıymalı tepsi böreğiyle aynı tarif sadece şekli farklı oldu)
Ağlayan pasta
Bezeli pasta
Damlasakızlı kurabiye




DAMLA SAKIZLI KURABİYE




MALZEMELER:




1 adet yumurta


1 su bardağı pudraşekeri


4 yemek kaşığı oda ısısında erimiş margarin


1 paket damla sakızlı vanilya


1 paket kabartmatozu


aldığı kadar un


üzeri için pudraşekeri




YAPILIŞI:




Yumurtayı derin bir kaba kırın.Pudraşekeri ,margarin katın.Un,vanilya ve kabartmatozunu eleyerek karışıma ekleyip yoğurun.


Kulak memesi kıvamına gelince cevizden daha küçük parçalar koparıp top yapıp yağlı fırın tepsisine dizin.Üzerlerini çatalla hafif bastırın.180 derecedeki fırında pişirin.Kızarmadan çıkarın.Ben yirmi dakika pişirdim.Fırından çıkarıp soğutun,pudra şekerine bulayıp servis tabağına dizin.Bu ölçülerle 35 adet kurabiye çıktı.


Afiyetolsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder