30 Mart 2011 Çarşamba

TOPALAK AŞI



TOPALAK AŞI



Ben hiç yapmadım ama yapanların elinden yedim:) bu yemeği gelinimiz yaptı sitende yayınla dedi ama aradan 2 ay geçti niye yayınlamıyorsun hep kendininkilerini yayınlıyorsun deyince ben de gecikmeli olarak yayınladım:)

Aşure yaptıkları gün yapıyorlar,içine mutlaka aşureliklerden(fasulye veya nohut) koyuyorlar, bunu da aşure pişirdiği gün yapmış biz de afiyetle yedik eline sağlık



YAPILIŞINI ŞÖYLE TARİF ETTİ:



1 adet doğranmış soğan sıvıyağ ile kavrulur,1,5 su bardağı orta boy bulgur ve üstünü basacak kadar su ve tuz konur pişirilir,soğumaya bırakılır,

Ayrı bir kapta salça ve yağ kavrulur,etsu tablet veya etsuyu konur kaynamaya bırakılır,

Soğuyan bulgurun içine un konur,eğer özleşmezse az su ilavesiyle yoğrulur,

küçük yuvarlak toplar yapılır unlanmış tepsiye yerleştirilir,

Kaynamakta olan suyun içine atılır pişirilir,

Bu esnada aşure için hazırlanan fasulye veya nohut konur,

Servis yaparken üstüne nane ve pul biber dökülür sıcak sıcak yenir--miş:)))

BU YEMEKTEN ANLADIM Kİ; BÜYÜKLERİMİZ,ECDADIMIZ (ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN) ELLERİNDE OLANLARI DEĞERLENDİRMİŞLER,ZİYAN ETMEMİŞLER,DEĞİŞİK YEMEKLER İCAT ETMİŞLER VEE BU DURUMDAN ŞİKAYET ETMEMİŞ,İSYAN ETMEMİŞ DAİMA ŞÜKÜR ETMİŞ VE BAŞKLARIYLA PAYLAŞMIŞLAR

ÖRNEK ALMAK GEREK!!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder