28 Mart 2011 Pazartesi

ÇİKOLATALI MAKARONLAR



BENDE MAKARON YAPTIM TARİFİ SEVGİLİ
BİZİM PASTANE ZİNNUR'DAN
MALZEMELER
2 Yumurta akı
50 gram badem unu ( ben fındık kulandım)
100 gram pudra şekeri
5 kaşık şeker
3 kaşık kakao
KREMASI
113 gram bitter çikolata (evde olmadığı için ben yarısını damla çikolata ile yaptım )
1/2 su bardağı krema
3 kaşık tereyağ
YAPILIŞI
Yumurtalar bir gün buzdolabında ağzı açık olarak bekletilir,dolaptan çıkartılıp oda sıcaklığına gelene kadar bekletilir.Önce kremasını hazırlamak gerekiyor, krema ateşe konulup kaynama noktasına gelince ateşten alınıp küçük doğradığımız çikolatalar ilave edilerek karıştırılıp iyice erimesi sağlanır, biraz soğuyunca tereyağ ilave edilir, pürüzsüz bir krema elde edilir kenarda bekler.
Badem unu, pudra şekeri ve kakao birlikte  rondada iyice un haline getirilip elekten veya tel süzgeçten  geçirilir.  Yumurtalar mikserle iyice çırpılır,5 kaşık şeker azar azar ilave edilir,2 dakika kadar  çırpılır  hazırladığımız kuru malzemelerin yarısı ilave edilir, karıştırılır diğer yarısıda ilave edilerek iyice karışması sağlanır, krema torbasına kaşıkla doldurularak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye 2 şer santim ara ile 2,5- 3 santim büyüklüğünde sıkılır, tepsi masaya vurdurularak oluşan tepeciklerin düzelmesi sağlanır, düzelmezse elimizle hafifçe üzerlerine bastırarak düzeltilir en az bir saat bekletilir, üstlerinin kabuk tutması gerekiyor 1 saat sonra ısıtılmış 175 derecedeki fırında 10 veya 12 dakika pişirilir. Soğuyunca hazırladığımız kremadan 1 tatlı kaşığı aralarına konularak yapıştırılır buz dolabında bir gece bekletilip ertesi gün servise hazır hale gelir .   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder