18 Temmuz 2008 Cuma

Yosunbuka'nın Bohça Böreği

Hoşgeldiniz Sofrası için hazırladığım bu nefis böreğin tarifi sevgili Yosunbuka'ya ait. Hem çok pratik oluşu hem de iştah açıcı fotoğrafları böreği mutlaka yapmamı gerektirdi. Malzemelere yoğurt ekleyip maydanozu azaltmam dışında orjinal tarife sadık kaldım.. Kayınvalidemin tarifini istediği bu lezzetli börek için

Malzemeler:

3 yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yoğurt
3 yumurta (1'inin sarısı böreğin üzerine sürülecek)
2 su bardağı kadar ufalanmış beyaz peynir
1/2 demet maydanoz

Yumurtaları iyice çırpıp süt, yağ ve yoğurdu ilave edip karıştırın. Peyniri ufalayıp maydanozu ince ince kıyın ve bu şekilde harcı hazırlayın. İlk yufkayı yağladığınız fırın tepsisine (ben midi fırına göre yaptım) yayıp sıvı sosun 1/3'ünü üzerine gezdirin. İkinci yufkayı da üzerine koyup aynı işlemi tekrarlayın. Üçüncü yufkayı da serip sıvı karışımı yedirin ve harcı dökün. Kare olacak şekilde yufkaların karşılıklı kenarlarını ortada birleştirin. Elde ettiğiniz kareyi dört köşesi üst üste gelecek şekilde mektup zarfı gibi tekrar katlayın (buradan adım adım takip edebilirsiniz). Kat yerlerini önce artı, sonra çapraz şekilde bıçakla belirginleştirin. Üzerine kalan sosu döküp yumurta sarısı sürün. 180' fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Not: Sevgili Yosunbuka, bu güzel tarif için teşekkürler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder