4 Temmuz 2008 Cuma

Beklenen Sofra

Zahmet vereceklerini düşündüklerinden, geçtiğimiz ramazanı saymazsak, yemek davetlerimi geri çeviren ailem nihayet cuma akşamı, yoğun ısrarlar neticesinde, bize geldi.. Şeref konuğu olarak özel ilgi gösterdiğimiz anneannem de yanlarındaydı..

Menüdekiler:

Salamlı kaşarlı tavuk - ince dövdürdüğüm göğüs tavukların arasına kaşar peyniri ve salam koyup ikiye katladım. 180' fırında pişirdim. Tavuklar piştikten sonra ızgara konumunda üzerlerini kızarttım.

Peynirli maydanozlu patates:  6-7 adet patatesi haşlayıp çatalla ezdikten sonra beyaz peynir, ince kıyılmış maydanoz, 1 yumurta sarısı ekleyip karıştırdım. Son olarak kar haline gelinceye kadar çırpılmış 1 yumurta beyazı ilave edip patatesleri ezmeden harmanladım ve 200' fırında pişirdim.

Perde Pilavı - Kardeşim için özel yaptığım bu pilav bir sonraki gönderinin tarifi olacak.

Kabak salatası

Annemin getirdiği patlıcan kızartması - sağlıklı olmayışı yüzünden çok nadir yaptığımız için, yemek esnasında kızartmayı en son ne zaman yediğimizi hatırlamaya çalıştık.. Ama cevabı bulamadık..

Zeytinyağlı fasülye

biberli Trakya salatası - Sahrap Soysal'a ait bu salata tarifine göre, közlenmiş biberleri minik minik kesip maydanozu incecik doğradım. Zeytinyağı, sirke ve 1 diş ezilmiş sarımsakla harmanladım.

ve tatlı olarak Pelin'in parfesini hazırladım..

Bu menüde herşeyden güzel olan bir anneannenin torunuyla iftihar etmesiydi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder