22 Temmuz 2008 Salı

Bamya

Babam bamyanın genelde 1/2 kilo alındığını söylediğinde nedenini hiç anlamamış, çok da şaşırmıştım. İşin aslını geçen hafta hayatımda ilk defa bamya pişirirken anladım..

Marketten aldığım bamyaları yıkadım, süzdüm ve baş kısımlarını annemin anlattığı gibi huni şeklinde kesmeye
başladım.. Yarım saat oldu, benim önümde ancak bir avuç ayıklanmış bamya! Baktım olacak gibi değil, annemin "pörsür" uyarılarına rağmen ben de baş kısımlarını diplerinden kestim!

Ve sonuç: düdüklüde pişirmeme rağmen pörsümemiş, bol limonlu ve lezzetli bamyam!

Malzemeler:
1/2 kg. bamya
2 domates (rendelenmiş)
1 çorba kaşığı salça
1 soğan
1 adet limon suyu (arzuya göre daha fazla da kullanabilirsiniz)
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 diş sarımsak
1,5 çay bardağı sıcak su
tuz
Sebze yemeklerinde kıyma sevmediğim için kullanmadım, siz dilerseniz bamyanızı kıymalı da pişirebilirsiniz

Soğanı yemeklik doğrayıp pembeleşinceye kadar sıvıyağda kavurun. Domates ve salçayı da ekleyip 2-3 dk. pişirin. Bamyaları tencereye alıp limon suyunu, sarımsağı ve tuzu ilave edip bamyaları ezmeden hafifçe harmanlayın. Sıcak suyu da ilave edip bamyaları pişirin. Ben düdüklü tencerede 8 dk. pişirdim.

Afiyet olsun!

Not: Bamyaları ayıklayıp buzdolabı poşetinde dondurucuda da saklayabilirsiniz. Kullanacağınız zaman yemeğin sosunu hazırlayıp dondurucudan çıkardığınız bamyaları çözülmesini beklemeden tencereye alın ve kısık ateşte pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder