9 Temmuz 2008 Çarşamba

Müge'nin Vişneli Çikolatalı Keki

Aslında bu keki deneyeli uzun zaman oldu, sizinle anca paylaşabiliyorum.. Sevgili Müge öyle güzel anlatmış ve fotoğraflamıştı ki, mutlaka denemeliyim demiştim.. Ben hiç pişman olmadım, eminim siz de olmazsınız..


Orjinal tarife buradan ulaşabilirsiniz, benim yaptığım ufak tefek değişikliklerle tarife gelince,

Malzemeler:

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı vişne (dondurulmuş vişneleri çözdürdükten sonra suyunu süzüp çekirdeklerini çıkardım ve minik minik doğradım)
1 yemek kaşığı kakao

Yumurtaları ve şekeri mikserle iyice çırpın. (Kekin yumuşacık olması için Müge'nin bu aşamadaki püf noktasına buradan bakabilirsiniz) Karışıma yağ ve sütü ekleyip çok az daha çırpın. Bir kaba un, tarçın ve kabartma tozunu eleyin. Sıvı karışımı, toz karışıma ekleyin ve kaşıkla karıştırın. Vişneleri de ilave edin. Kek kalıbınızı katı yağ ile yağlayıp, unlayın. Karışımı kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 180' fırında 40-45 dk. pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder