23 Kasım 2005 Çarşamba

Turşularımız ! Buyrun...

Hariiikaaa bir turşu tarifi arkadaşlar,
Eşimin ofisten arkadaşı Gürol geçtiğimiz yıl annesi Neriman teyzenin yaptığı turşudan bahsetmiş ve bize bir kavanoz getirmişti. O bir kavanoz bizde 2 gecede bitti !..
Biz böyle lezzetli bir turşu yemedik. Hem tadı, hem içindeki malzemelerin uyumu, küçücük kesilmesi ve kolay yenebilmesi, kereviz in o güzel aroması..
Yazarken bile hala canım istiyor:)

Bana tarifi yazıp göndermiş Neriman teyze sağ olsun. Ama ben geçen sene yapamadım bir takım aksiliklerden ve bu sene de tarifi koyduğum yeri bulamadım. Derken yeni tarif bize geldi ama 5 kg. bir kavanoz daha geldiJ Neriman teyze kendisine yaparken bizim içinde üşenmemiş yapmış sağ olsun, elleri dert görmesin.

Bu hafta sonu da ben yeniden malzeme alıp yapacağım. Bize gelen kavanozun yarılanmasını bekledik ki 1,5 haftada yarılandı bile ! Kaşığınızla yiyebiliyorsunuz , bu turşuyu kurmaktaki en büyük zahmet onca malzemeyi küçük küçük kesmek ...

Tarif için çok teşekkür ederim Neriman teyzeciğim...

Malzemeler
1 ad. Orta boy lahana
1 kg. kereviz ( yaprakları ve sapları da doğranacak )
1 k. Havuç
1 kg. yeşil domates
1 kg. kırmızı biber
1 kg. ince acı biber
2-3 bağ maydanoz
1 kg. salatalık turşu
250 gr. Sarımsak
2 kg. sirke
Bir kaç tane limontuzu
1,5 su bardağı tuz

Yapılışı
1. Bütün malzemeler iyice yıkanır ve temizlenir
2. Tüm malzemeler sırasıyla küçük küçük doğranır
3. Tüm malzemeleri büyükçe bir tepsiye vb. dökün
4. Doğranmış malzemelerin üzerine tuzu döküp güzelce harmanlayın
5. Daha sonra üzerlerine sirkeyi dökün
6. 2-3 saat kadar bekletip malzemenin ölmesini bekleyin
7. Bekleyen malzemeleri suyu ile birlikte alıp kavanoza doldurun
8. Limontuzunu da ilave edin
9. 2-3 hafta sonra turşunuz hazır olacaktır.


Afiyet olsun,
Figen

Not;
2-3 saat bekleyen malzemeler su salıyor ,bu suyun tadına bakıp tuzu az geldiyse zevkinize göre tuz ekleyebilir mişsiniz..



Zeynep'in Patlıcan Turşusu





Bu tarif te Zeynep'in yaptığı Patlıcan Turşu nun tarifi.
İki tarifi aynı anda yazalım istedik ki hafta sonu herkes istediğini yapsın.


Malzemeler :

10 tane patlıcan (kucuk olmasi makbul, yada uzunlari ikiye kesin)
2 adet limon
kereviz saplari
dereotu
1 adet kucuk lahana
4 adet kirmizi biber
1 baş sarmısak (dövülmüş)
8 su bardağı su
2 su bardağı sirke
tuz


Hazırlanışı :

Patlicanlarin saplarini kesip ortasindan karniyarik gibi bir yarik actim, tencereme su koyup kaynamasini bekledim, kaynayinca icine limon suyunu ilave ettim, sonra patlicanlarimi bu kaynamis limonlu suya koydum, 5 dk kadar hasladim. Sonra cikarip suyun suzulmesini bekledim. Sonra kaynamis suya dogradigim lahanalari koyup 3 dk kadar bekletip aldim. Lahanalari baska bir kap icinde dereotu, sarimsak ile karistiralim, sonra bunu patlicanlarimizin icine yerlestirelim, uzerine kirmizi biberlerimizi kapatip, kereviz saplari ile saralim, baglayalim, acilmasinlar, sonra tursu kavanozuna yerlestirin guzelce. Kaynatilmis ilimis suya sirke ve tuzu ilave edip, kavanoza dolduralim. Agzini iyice kapatip, sicak olmayan bir yerde saklayin, en az 3 hafta icinde oluyor tursumuz.

Afiyet Olsun
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder