13 Kasım 2005 Pazar

Elma Reçeli


Geçen ay Selçuk’tan bahçeden gelen meyveler arasında azıcıkta Elma vardı.
Buzdolabım doldu ve dışarıda kalan Elmaları görünce dayanamadım ve mail grubumuzdan Elma reçeli yapılır mı diye yardım istedim.
Reçel anne Nur’dan :) cevap geldi ve bir çok arkadaştan.. Demek ki yapılıyormuş diyerek kendime göre yaptım. Nur bana Marmelat tarifi gönderdi ama ben marmelat yapmadım küçük kesip öyle bıraktım. Çokkk lezzetli oldu. Akşam eşim gelince şaşırdı.Şimdide Elma Reçeli mi diye :)

Kendime göre yapım şeklim...



Elma Reçeli

Malzemeler
1 kg. Elma
750 gr. Şeker
2 limon suyu
Çubuk Tarçın
1 paket vanilya
1 avuç karanfil

Yapılışı
1. Elmaları soyup küçük kare şeklinde kestim
2. Limon suyu bulunan bir kaba aldım ( kararmasınlar Diye )
3. Göz kararı su ile şekeri kaynattım ve şeker eriyince içine elmaları attım
4. Karanfilleri ve çubuk tarçını da ilave ettim elmaları pişirdim, Vanilya koydum
5. Kıvamına gelince 1 limon suyunu sıkıp döktüm ve sonra ocağı kapattım
6. Ilınınca kavanozlara koydum

Afiyet Olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder