11 Kasım 2005 Cuma

Lahana Sarmasi


Merhaba
Bu ay Yemekbiz gurubumuzda sectigimiz sebzelerden biri lahana,
bende bir lahana yemegi klasigi lahana sarmasini yaptim, sizlerle
paylasmak istedim.

Malzemeler:

Orta boy lahana
250 gr. kiyma
1 su bardagi pirinc ( yikanmis suzdurulmus)
1 adet kuru sogan ( kucuk dogranacak)
3 yemek kasik zeytinyag
1 yemek kasik kuru nane
2-3 domates ( kabuklari soyulmus kucuk dogranmis)
yarim demet maydanoz ( dogranmis)
yarim yemek kasik kimyon
1 yemek kasik biber salcasi
Tuz, karabiber, kirmizi biber

Nasil mi yaptim:

Tum harc malzemesini bir araya getirdim, karistirdim iyice,
sonra lahanalari yaprak yaprak yirtmadan ayirmaya ozen gosterdim,
yapragin ortasindaki damarli kismida kesip ayirin.
Tencereme su koyup kaynamasini bekledim, su kaynayinca birkac
yapragi bir arada hasladim, cok haslamamaya ozen
gosterin, sonra yapraklar kevgire alin, suyu suzulsun ve sogusun.
Daha sonra teker teker yapraklari elinize alin, el de yapamazsaniz
bir duz tabak icinde de sarma icini yapabilirsiniz, sardiklarinizi
tencereye yerlestirin.
Sonra en uste bir yemek tabagini ters cevirip kapatin,
sonra ilik su ilave edip pismeye birakin. Lahana sarmak yaprak
sarmaktan daha kolay gelir
nedense bana, cok da seviyoruz.

Not: Gectigimiz gunlerde bu sarmayi yaparken bir arkadasim ugradi,Adanali...
Sarmanin uzerine bir sos tarif etti, bende o gun denedim,
degisik hos oldu.
Biraz zeytinyagda naneyi az yaktik, 3-4 dis dovulmus
sarimsak ve 3 domates rendesini bir arada pisirdik,
sonra bunu sarmalarin uzerine dokup bir tasim birlikte
pisirdik, hakikaten cok hos bir lezzet oldu.


Hadi bakalim tarif benden, bu hafta sonu herkesi
lahana sarmaya davet ediyorum,
bende yapacagim yine ama bu sefer kestaneli...
Bursali bir dosttan aldim tarifi.
Paylasirim sizinle, kolay gelsin.
Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder