8 Kasım 2005 Salı

Brokoli Çorbası

Oğluma brokoliyi bu şekilde yedirebiliyorum ancak.
Biz salata olarak ta çok yapıyoruz. Sağlık için çok faydalı hepimiz biliyoruz.
Bana biraz ağır geliyor gerçi bu tarz çorbalar , 2 kepçeyi ancak içebiliyorum. Fakat besleyici olduğunu düşünürsek içmeye devam diyorum elbette.

Bu çorbaya patates, havuç, veya soğan yerine pırasa da girebilir.



Malzemeler
500 gr brokoli
1 büyük kuru soğan
Zeytinyağı
500 ml tavuk suyu
1 su bardağı süt / krema
Tuz, Karabiber

Yapılışı

· Brokoliyi yıkayıp küçük parçalara ayırın. Dondurulmuş brokoli kullanıyorsanız açılmasını bekleyin ve küçük parçalar halinde doğrayın.
· Soğanı soyup küçük küpler halinde doğrayın.
· Derin bir tencerede soğanı 1 dk. kavurun.
· Ardından brokoli yi ekleyip 5 dk. kavurmaya devam edin
· Tavuk suyunu , tuz ve karabiberi ekleyin. Karışımı kaynatıp kısık ateşte pişirin.
· Malzemeler pişince el blendırı ile püre yapın
· Ocağın altını açıp 1 bardak sütü yada kremayı ekleyip bir taşım kaynatıp hemen ocağı kapatın
· Tost ekmeklerini küp kesip salça sürün ve fırında kızartın ( bunu yeni öğrendim)
· Çorbanın üzerine koyup servis yapın

Afiyet Olsun,
Figen

Not;
Ben bu çorbayı koyu kıvamlı seviyorum. Şayet kıvamını daha seyrek isterseniz sütü arttırabilirsiniz kendi damak zevkinize göre ayarlama yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder