7 Kasım 2005 Pazartesi

Kirmizi Lahana Tursusu


Bu tarif Yemekbiz 'in ilk uyelerinden sevgili Omur Karaoglu'na ait.
2004 yazinda Turkiye tatilinden sonra birgun msn'de
muhabbet ederken annemden cok guzel bir tursu ogrendim,
denemek istermisin dedi.
Bende elbette dedim, tarifi benimle ve yemek gurubumuzla paylasti.
O tarihten beri bu tursu soframizdan eksik olmadi, cok lezzetli.
Bu ay sectigimiz sebzelerden biri Lahana olunca bende sizlerle paylasmak istedim.


Malzemeler:

1 adet kucuk kirmizi lahana
3kg domates
5 adet aci sivri biber ( aci biber orani istege gore ayarlanabilir)
3 dis sarimsak
1/2 cay bardagi sirke

Nasil mi Yaptim?

Kirmizi lahanayi ince ince kiyiyorum once, tuzlayip 7-8 saat bekletiyorum.
Sonra iyice yikiyorum. Sarimsak, sivri biber ve domatesi
robotta cekip ( domatesleri kabuklari soyulmus sekilde kup kup
dograrsak daha guzel oluyor) .
yarim bardak sirke ile karistirip lahanalara dahil ediyorum hepsini.
Bir gece bu kapali bir tencere icinde bekletiyorum. Bekleme
suresinden sonra kavanoza yerlestiriyorum.
Diger tursular gibi gunlerce beklemesine gerek kalmiyor.
Sevgili Omur'e burada yeniden tesekkur ediyorum, beni bu lezzetle
tanistirdigi icin.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder