5 Kasım 2005 Cumartesi

Mercimekli Pogaca

Ramazan bayramini bitirdik, herkes eminim yeterince tatli tuketti,
bu sebeple tatlinin ustune tuzlu gider diye dusunerek sizlerle
Mercimekli Pogaca'mi paylasmak istedim bugun. Mercimek
benim mutfagimda cok kullaniliyor, her zaman dondurucuda
hazir bekleyen yesil mercimeklerim mevcuttur.
Bulgur pilavina, makarna icin sosa, borek icine hep kullaniyorum,
pogacalari seven ZipZip icin bu sefer mercimegi ic malzemesi
olarak pogacaya koydum.

Malzemeler
250 gr.tereyag ( oda sicakliginda beklettim)
4 yemek kasigi yogurt
1 paket kabartma tozu
biraz tuz
3.5 su bardagi un
1 yumurta sarisi ( uzeri icin)

İç Malzeme
Haslanmis mercimek
1 adet kuru sogan ( cok buyuk olmasin, biraz z.yagda sote edilsin)
kırmızı biber ( acisiz kullandim)
karabiber


Nasil mi Yaptim:

1. Hamur malzemelerini iyice yogurdum, dinlenmeye biraktim biraz.
2. Mercimekli ic icin, haslanmis mercimekleri sote edilmis sogana
ilave ettim, baharatini ekledikten sonra sogumasini bekledim.
3. Hamuru ben merdane ile aciyorum, agzi genis bir bardakla kesiyorum.
4- Ic malzemesini koyup ikiye katliyorum, uzerine yumurta sarisi surdum.
5- Isitilmis firinda ( 180 C ) yaklasik 20-25 dk. da pisirdim.

Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder