28 Ekim 2013 Pazartesi

SOSLU SÜTLÜ TATLI


Huzurlu,sağlıklı çok mutlu bir hafta dilerim tüm ziyaretçilerime ....
Sütlü tatlılar şerbetli tatlılara nazaran daha besleyici ve hafif olduğu için tercih etmeye çalışıyorum...
Son zamanlarda doktorların çoğu tatlı yemeyin deselerde vazgeçmek zor...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1 litre süt
1çay bardağı nişasta
1 çay bardağı un
2 çay bardağı şeker
1 paket vanilin
1 yemek kaşığı margarin
Çikolata sos için
1 su bardağı süt
1 kahve fincanı toz şeker
1 tatlı kaşığı tepeleme nişasta
1 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı margarin
3,4 parça bitter çikolata

Muhallebi için un,şeker ve nişastayı tencerede karıştırdım sütüde ilave ettim karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirdim ateşten almaya yakın vanilyayı ilave ettim ocaktan aldıktan sonra margarinide ilave ettim...
Mikserle beş dakika kadar çırptıktan sonra kaselere ve silikon kalıplara muhallebiyi döktüm..
Çikolata sos için margarin ve çikolata hariç malzemeleri karıştırarak  pişirdim,ateşten almaya yakın margarin ve küçük parçalara bölünmüş çikolatayı ekledim ateşten aldım eriyene kadar karıştırdım.
Soğuyana kadar arada bir karıştırdımki kabuk tutmasın...
Çikolata sosunun kıvamı çok koyu olursa  biraz sütle açabilirsiniz...
Muhallebi ve çikolata sosu soğuduktan sonra silikon kalıplardaki tatlıyı ters çevirip çıkardım muhallebileri süsledim...
Ben meyveli tatları sevdiğim için muhallebinin bir kısmını meyveli sosla süsledim...
Afiyet şifa olsun...


Sizlerle birde çekiliş haberi paylaşmak istiyorum swotpisces bloğunda çok güzel bir çekiliş yapıyor katılmak isterseniz  tık tık





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder