24 Ekim 2013 Perşembe

SARDALYE BALIK NASIL TEMİZLENİR VE PİŞİRİLİR


Hayırlı Cumalar dilerim hepimize Cumamız mübarek olsun....
Balık mevsimi açıldı tezgahlarda çeşit çeşit balıklar yerini aldı..
Damak tadı alışkanlığından olsa gerek bizim evde en çok tüketilen balık sardalye....
Daha önce balığı temizler kılçığını çıkarmadan pişirir sofrada kılçığından ayıklardık...


Artık hem kılçığını ayıklaması hemde yemesi kolay olduğu için uzun zamandan beri bu şekilde balığı hazırlıyorum... 
Balığı resimde görüldüğü gibi kesiyorum az akan suyun altında temizliyorum....
 Kuyruğunuda kestikten sonra kılçığını aşağıdan yukarıya doğru kaldırıp çıkarıyorum kılçığı yukarıdan aşağıya doğru çıkardığım zaman balık genelde parçalanıyor....
(Eskiden balık temizlerken bakamayan ben şimdi nasıl böyle temizleyip resimlediğime şaşıyorum insan oğlu değişken varlık dedikeri bu olsa gerek)
Temizleme işlemi bittikten sonra balıkları yıkıyorum ....
Suyu süzüldükten sonra unlayıp kızartıyorum..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder