8 Ekim 2013 Salı

DÜRTME KEK



 Hayırlı günler dilerim cümlemize önce sağlıklı,huzurlu ve çok mutlu bir gün olur İnşaAllah...
Dürtme keki ilk Disalde dahasonra Yeşil kivide gördüm....
(Dürtme deyince aklıma Facebook geliyor sanal alem ne kadar çok hayatımıza girdi hem iyi hemde kötü taraflarıyla..)
Bende dürtme keki kendi tarifimle denedim işte tarifimiz...
3 yumurta
2 çay bardağı şeker 
2 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ 
4,5-5 çay bardağı un
1 paketten biraz fazla kabartma tozu 
Çikolata sos içi malzemeler:
1,5 su bardak süt
2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tepeleme nişasta
1 yemek kaşığı tepelemeden biraz fazla kakao

Çikolata(Bimin bitter çikolatasından çok az kullandım)
Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırptım..
Süt ve sıvıyağı ekleyip kısa bir süre daha çırptım...
Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekledim malzemeler karışına dek kısa bir süre kabaran yumurtaları öldürmeden çırptım...
Yağladığım tepsiye kek hamurunu döktüm,fırına sürdüm...
Bu arada çikolata sosunu hazırladım...
Şeker,nişasta ve kakaoyu karıştırdım sütü ekleyip karıştırarak pişirdim...
İndirmeye yakın çikolatayı ilave ettim ocağın altını kapattım sosu karıştırarak çikolatayı erittim...
Sosu arada karıştırdımki hem kabuk tutmasın hemde soğusun...(Sosun kıvamı biraz koyu oldu akıcı kıvamda olsun diye piştikten sonra suyla biraz açtım...)
Soğuyan keke temiz bir kalemle sık sık delikler açtım....
Sostan kekin üzerine özelliklede deliklerin olduğu yerlere dökerek sosu keke yedirdim...
Soğuyunca hindistan ceviziyle süsleyip servis yaptım..
Not...Ben tepsideki bu kekin bir kısmını sade olarak kullandım çikolata sosunu kekin her tarafına yaymadım...
Sos miktarı az gelebilir dilerseniz sos malzemeleri artırıp kullanabilirsiniz... 

Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder