24 Ağustos 2012 Cuma

SÜPRİZ KURABİYE


 Hayırlı cumalar arkadaşlar cumamız mübarek olsun..
Hayırlısıyla Ramazanımızıda bitirdik bayramımızıda geçirdik Elhamdülillah..
Eylül ayı geliyor Eylül ayı demek benim sevdiğim kış mevsimi geliyor demek ve okullar açılıyor demek..Okul çağında çocukları olanlar için ayrı bir heyecan zamanıdır..Rabbim evlatlarımıza zihin açıklığı ihsan eylesin..
***************************************************

Truf kurabiyelerimi mutfak hatıralarında görüp denedim..Kendi resimlerimle arkadaşımın anlatamıyla yayınlıyorum....
 1 paket margarin (yumuşak)
*50 gr. kakao
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağaı mısır nişastası
*1 tatlı kaşığı kabartmatozu
*1 paket vanilya
*3 su bardağı un
derin bir kapta yoğurulur ve fındıktan büyük, cevizden küçük olacak şekilde yuvarlanarak tepsiye dizilir.200 cc ısıtılmış fırında pişirilir.



300 gr çikolata benmari usulu eritilir.pişen ve ılıklaşan kurabiyeler, ılık çikolatanın içine atılarak, her taraflarının eşit miktarda çikolataya bulanması sağlanır.
çatal yardımıyla çikolatanın içinden alınan kurabiyeler derin bir kasenin içindeki hindistan cevizinin içine atılır ve iyice hindistan cevizine bulanır.


alüminyüm folyo serilen bir tepsiye dizilen çikolatalı kurabiyeler buzdolabında yarım saat bekletilerek dondurulur.

not:ılık kurabiyeleri, ılık çikolataya bulamaktaki espri; kurabiyenin kıtırlığını kaybedip, çikolatanın yumuşaklığıyla yumuşaması.bu sebeple sıkı kapaklı bir saklama kabında muhafaza etmenizi tavsiye ederim.
Ben kurabiyelerimin bir kısmını yalnızca üstünü çikolataya batırıp hindistan cevizine buladım..
Hemen hemen yeni denediğim bütün tariflerimdeki gibi kurabiye hamurunu yarı ölçüden yaptım...
Selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder