31 Ağustos 2012 Cuma

ŞEFTALİLİ KEK

Nefis bir kek tarifi ile geldim bu gün ama tarifi verip yine gidiyorum.İkinci iznimi kullanmak için on gün yokum buralarda.Kekin tarifini teyzemden aldım çok pratik ve çok güzel oldu şeftali zamanı geçmeden deneyin derim.

MALZEMELER:

2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
1,5 su bardağı un
arzu ederseniz biraz limon kabuğu rendesi
3 adet şeftali
üzeri için toz antepfıstığı

YAPILIŞI:

Şeftalilerin kabuklarını soyup yarım ay şeklinde doğrayın.Margarinle yağlanmış kelepçeli kalıba dizin.Ben 22 cm.lik kalıp kullandım.Diğer tarafta yumurtaları şekerle çırpın.İçine sütü ve yağı koyup yine çırpın.Limon kabuğunu katın.Un,kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyip yine çırpın.Bu karışımı şeftalilerin üzerine dökün.175 derecede pişirin.Bıçakla keki kontrol edin kek bıçağa yapışmamışsa pişmiş demektir.Yaklaşık 40 dakikada pişer kekiniz.Pişen keki soğuyunca ters çevirip servis tabağına alın toz antepfıstığı ile süsleyin.Afiyetolsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder