30 Ağustos 2012 Perşembe

Çok basit ,az malzeme ile yumuşacık.......adını koymadım,öylesine kafadan bir şey yaptım




-yazmışmıyıdm :yıllar önce sağı elimi avuç içini kırmıştım,çok becerikliyim,böyle el kırma ilk defa gördüm dedi doktor ,eeee her şeyde becerikliyim,lafım en çok hamur yoğururken zorluk çekiyorum(bir de yufka açarken sağı elimin parmakları hep yufkayı yırtır ),sol elimle hamur yoğururum ,o da bilekten ezilmişti o zaman ,ama idare ediyoru,bir de bakkal ekmeği sevmiyoruz ,kendi ekmeğimi,kendim hep yaptım(2-3 yıl önce anneler gününde ekmek yapma makine ile kavuştum,azıcık rahatladı ellerim).Her işin kolayı var,hamuru sadece un ve su öte beri karıştırırım ,10 dak sonra elimi su ile ısltaıp yine karıştırırım ,hamur şiştikten sonra bir kez daha karıştırıp,hamurlanmasını beklerim.Bu hamuru da öyle yaptım.
-un,su ,tuz,maya,azıcık toz şeker ve sıvı yağı ile yapışkan ,oldukça sıvık bir hamur olacak
-mayalandıktan sonra tezgahı bol yağı ile yağıladım
-hamuru tezgaha aldım(yourmadım)üstüne bol yağılı el ile ince hamur açtım,yine bol yağı ile hamuru yağıladım,üstüne bol toz kırmızı biber sepeleyip el ile her tarafa sürdüm,rulo yapıp gelişi güzel yağılı tepsiye simit gibi kıvırıp yerleştirdim ,2 katı şişecek hamur,tepside yeterince yağı var,bir fırça ile yağıladım üstünü,180'ısıtılmış fırında kızarttım,sıcak iken su sepeledim,yumuşar örtmeden ,dilimleyip eserimle gurur duydum.Yıllar önce buna benzer bir şey görmüştüm ,yaptım,oldu,yumuşacık ve lezzetli .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder