20 Eylül 2010 Pazartesi

KIYMALI PATATES VE KOLAY BÖREK

KIYMALI PATATES VE KOLAY BÖREK
Selamlar arkadaşlar bugünkü tariflerimden biri kıymalı patates biraz zahmetli ,diğeri kolay börek aynen adı gibi çok kolay eh ne yapalım birbirini dengelesinler dimi.
İlk olarak böreğimi anlatayım altı tane milföy hamurunu dondurucudan çıkardım,yumuşaması için biraz beklettim.
İki tane milföy hamurunu üstüste koyup elimle biraz bastırdım bolca unla açabildiğim kadar açtım,yufkanın kenarına kavrulmuş kıymadan koydum rulo yaptım yağlı kağıt serili tepsiye dizdim.
Diğer hamurlarada aynıişlemi uyguladım ,yumurta sarısı bir kaşık kadar yoğurdu karıştırdım böreklerin üzerine fırçayla sürdüm ,ısıtılmış fırında pişirdim kesinlikle deneyin derim hem pratik hemde çoook lezzetli.

Şimdi sırada patates yemeğimiz ...
5-6 tane patates
150 gram kadar kıyma
1 tane kuru soğan
1 yemek kaşığı kadar salça
tuz
Önce patateslerin kabuklarını soydum büyük olan patatesleri ikiye böldüm, düzgün durması için patateslerin alt kısmından biraz kestim.Kabak oyacığıyla patatesleri parçalamadan oydum ,yıkayıp kurutup kızgın yağda kızarttım.
Kıymayı ,biraz yağ ve soğanla kavurdum kızaran patateslerin içine doldurdum.
Salçayı sıcak suyla karıştırıp patateslerin üzerine gezdirdim sıcak fırında 15-20 dakika kadar yemeğin suyu kıvamını bulana kadar tuttum.
Evet benden bu kadar sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder