29 Eylül 2010 Çarşamba

BEYAZ PEYNİRLİ MENEMEN

menemen



Kahvaltıya anlamlı yapan bir lezzet benim için menemen. Ayrıca yaz akşamlarında karpuz eşliğinde tüketmeye bayıldığım güzel bir akşam yemeği alternatifi.Kimileri soğanlı yapıyor olsa da ben soğanı pek tercih etmeyenlerdenim.

Sinemciğimin tabiri ile adam adama (men a men) :)

İçine beyaz peynir ve kırmızı biber koyunca daha da bir lezzetleniyor , tavsiye ediyorum.

Malzemeler: (2 kişilik - doyurucu porsiyon için)

  • 2 adet yeşil sivri biber
  • 1 adet kırmızı kambo biber
  • 2 adet kabukları soyulmuş domates
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1-2 yemek kaşığı sıcak su *** (Çok soru aldığım için tekrar belirtmek istedim, sıcak suyu menemeni biraz akışkan sevdiğim için ekliyorum, arzuya göre eklemeyebilirsiniz)
  • 3-4 yemek kaşığı rendelenmiş beyaz peynir
  • tuz , karabiber

Biberlerin çekirdeklerini çıkartıp ufak ufak doğruyoruz. Domatesleri de küp küp doğrayarak hazırlıyoruz. Tavamıza sıvıyağı koyup biberleri soteliyoruz. Biberler yumuşayınca domatesleri ilave ederek bir miktar suyunu çektiriyoruz. Domatesler yumuşayınca kıvamını biraz akıcı hale getirmek için sıcak su ekliyoruz. Tuzunu ilave ediyoruz. Bu esnada yumurtaları teker teker kırarak hızla tüm malzemeye ekliyoruz. Son olarak peynirini de katarak iyice karıştırıyoruz. Üzerine karabiber serperek servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder