27 Eylül 2013 Cuma

MÜRDÜM ERİĞİ MARMELATI VE KOMPOSTOSU

FERİHA

FERİHA


 
MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM,HAYIRLI CUMALAR,
SELAMLAR,SEVGİLER
Mürdüm eriklerini bahçeden ağaçtan topladık,hepsini yemek mümkün olmadığından kolay yoldan marmelat yapıp şişelere koydum,ister kahvaltıda yenir,ister sulandırılır şerbet gibi meyve suyu gibi içilir en doğalından en temizinden :)
 
 
 
 http://susamcorekotu.blogspot.com/2012/09/murdum-erigimor-erikbardacik-erigi.html
 
Erikleri tartmadan kendi damak zevkimize uygun miktarda  şekerle kaynattım
GENEL BİR ÖLÇÜ İÇİN :
1 kg meyveye 1 kg şeker konur,meyve ekşiyse şeker artırılır,
fazla tatlıdan hoşlanmayanlar da miktarı azaltabilir
topladığımız erikleri itina ile yıkadım,
2 ye veya 4 e bölüp çekirdeklerini çıkardım,
kabukları ile birlikte tencereye koydum üstüne göz kararı (yaklaşık 1 kg erik için 800 gr şeker ) toz şekeri döküp buz dolabında 1 gece beklettim,bu sayede erikler sularını saldılar,(acele ise bekletmeden 1 fincan su ilavesiyle hemen pişirilebilir )
tencereyi kapağı açık olarak ocağa koydum,her reçelde yaptığım gibi 1 çay kaşığı tereyağını koydum
!!! ( Bu sayede reçellerimiz köpüklenmez,taşmaz,ve bozulmaz ),
arada sırada karıştırdım,kısa sürede kıvamını aldı,
ocaktan alıp el blendırı ile erikleri ezdim,
tekrar ocağa koydum,kıvamını kontrol edip 1 çay kaşığına yakın limon tuzu atıp 1--2 taşım kaynattıktan sonra ocağı kapattım,
küçük boy cam şişelere sıcakken koyup ağızlarını kapadım ve ters çevirdim
artık kahvaltılık- meşrubatlık- kurabiyelik-tartlık vb için hazır
AFİYET OLSUN
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder