29 Eylül 2013 Pazar

KOL BÖREĞİ


Hayırlı,huzurlu bir hafta dilerim hepimize....
Kek,kurabiye,pasta,börek yapmayıda yemeyide seviyorum...
Lezzethane arkadaşımda bu böreği görünce evdeki malzemelere uyarlayarak bende yaptım...
Tarifimize geçelim dilerseniz...

5 tane yufka
Haşlanmış patates
Çökelek
Maydanoz
Yufkalara sürmek için
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su

Yufkalara sürmek için gerekli malzemeleri karıştırıp hazırladım....
Bir tane yufkayı tezgaha yaydım...
Karıştırdığım malzemeden yufkaya sürdüm yufkayı ortadan ikiye kestim..
Yufkanın düz kenarına iç malzemeden yaydım rulo yaptım gül böreği yapar gibi kendi etrafında doladım...
Tepsiye koydum..
Daha sonra diğer yarım yufkayada aynı işlemi yapıp tepsideki böreğin çevresine sardım tepsi dolana kadar işleme devam ettim...
Ev halkının damak tadları farklı olduğu için hem patatesli hemde çökelekli iki ayrı börek hazırladım bu malzemelerden...
 Kalan sıvı malzemeyi böreklerin üzerine sürdüm..(Üzerine sürmek için sıvı malzemeniz azalırsa içine biraz yoğurt,bir yumurta sarısı ve sıvıyağ koyup artırabilirsiniz)
Isıtılmış fırında pişirdim...
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder