23 Ağustos 2011 Salı

Kavurmalı Yumurta- Pişi (İftarda Kahvaltı)

Gündüz işyerinde aklıma gelen hatta bütün gün aklımdan gitmeyen alakalı alakasız bütün yemekleri elimden geldiğince iftara hazır etmeye çalışıyorum.Hoş yapsamda tıkandığım için ağız tadı ile yenmiyor tabakta kalmasın diye duraklaya duraklaya yiyorum çoğunu....















Ama kahvaltı öylemi geçen hafta canım pişi isteyince hemen hamurunu yoğurup yanınada kavurmalı yumurta yaptım.Abartmıyorum sanıyorum o akşam double bardak ile 6-7 bardak çay içtim...Kahvaltı ile arası benim gibi iyi olanlardansanız iftarda kahvaltı fikri gerçekten çok cazip :)









Kavurmalı Yumurta






150 gr kavurma


2-3 yemek kaşığı su


2 yumurta


tuz,karabiber



Kavurmamızı sahana alıp içine 2 yemek kaşığı su ekleyip kısık ateşte kavurmanın erimesini sağlıyoruz.Kavurma iyice eridiğinde kaşık ile 2 yere yumurta sarısı büyüklüğünde çukur açıp yumurtaları buraya kırıyoruz ve yumurtalar istediğimiz kıvamda pişene kadar pişiriyoruz.






Not:Ekstra yağ kullanmayın lütfen....









PİŞİ




1 yumurta


1 çay bardağı yoğurt


1 çay bardağı süt


1 paket kabartma tozu


1 çay kaşığı tuz


Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur olacak)











Hamur malzemelerini iyice yoğurup ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.Unlanmış tezgaha hamurumuzu merdane ile yarım santim kalınlığında açıp çay bardağı ucu ile yuvarlaklar çıkartalım ve kızgın yağda önlü arkalı pişirelim.Hamur artarsa poşetleyip buzdolabında muhafaza edip ve ertesi gün tekrar pişirebilirsiniz.Gerçekten çok güzel kabaran ve tadı harika bir pişi oluyor...




(not :iftar saati acele ile ben kızmamış yağa attığım için bazı pişilerim çok kabarmamışlar .....)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder