22 Ağustos 2011 Pazartesi

CORNFLAKESLİ (MISIR GEVREKLİ) KURABİYE

cornflakesli kurabiye







Bu kurabiyeyi yapmama vesile olan aslında markasını daha önce duymadığım bir kutu mısır gevreğini denemek üzere satın almam oldu. Aldığım ürünü beğenmeyince ben de kurabiye yapmaya karar verdim :) Hani insanlar genelde sağlıklı ve az yemek adına mısır gevreği tüketirken benim kurabiye yapmam tam da tezat bir duruma sebep oldu :)

Dışı çıtır çıtır oldu ve biz çok beğenerek yedik, sizlere de tavsiye ediyorum.



Malzemeler:





  • 1/2 paket margarin (teremyağ ya da hüner kullanıyorum)


  • 1 adet yumurta (sarısı hamuru için, beyazı dışına)


  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri


  • 1 paket kabartma tozu


  • 2,5 - 3 su bardağı un


  • 1 su bardağı iri dövülmüş mısır gevreği


  • 2 yemek kaşığı toz şeker






Yapılışı :





  • Yumurtanın sarısı, oda ısısında yumuşamış margarin, pudra şekeri, kabartma tozu ve 2,5 su bardağı unu yoğuruyoruz. Hamurumuzun ele yapışmayan bir kıvamda olması gerekiyor, eğer hala alacağını düşünüyorsanız un ilave ederek kıvamını ayarlayabilirsiniz.




  • Fırınımızı 180 derece ısınmaya bırakıyoruz.




  • Tepsimize yağlı kağıt seriyoruz ya da hafifçe yağlıyoruz.




  • Yumurta aklarını bir kasede çırpıyoruz.




  • Mısır gevreğini toz şekerle karıştırıyoruz.




  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp önce çırpılmış yumurta akına sonra da şeker-mısır gevreği karışımına bulayıp tepsimize diziyoruz.




  • Üzerleri hafifçe kızarana kadar fırında pişmeye bırakıyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder