12 Nisan 2011 Salı

Sebzeli Çorbalı Tavuk




Dondurucumda kalan son enginarları değerlendirmek için yaptığım bu yemek gerçekten hem çok nefis hemde alışılagelmişin dışında bir yemek oldu.


Bu arada sevgili Yasemin sayesinde katıldığım maggi yarışmasında bana gönderilen hediye sepetindeki kremalı sebze çorbası ile yaptım bu yemeği.Daha evvel knorr varken maggiye yan gözle bile bakmayan ben sepetten ürünlerini kullandıkça maggiye çok ısınıyorum diyebilirim.Özellikle yöresel çorbaları ve domatesli yemek harcı mutlaka denenmesi gereken ürünler.Açıkçası benim beğenmediğim bir çorbası çıkmadı şimdiye kadar ki ben knorr'un tutmaç çorbası hariç hazır çorbaların hiç birini beğenmem.Bu arada bu satırlarım yanlış anlaşılmasın bu firmanın reklamını yapmak gibi bir derdim yada çıkarım yok :)

***Bu arada yanlış anlama olmasın kırk yılda bir hazır çorba tüketiyoruz evde.Ancak denemem için gönderilen ürünleri firmaya ve kendime olan saygım dolayısı ile denemek zorundayım...




Sebzeli Çorbalı Tavuk


2 adet kalçalı tavuk budu

3 adet enginar

2 adet orta boy patates

10 adet mantar

1 adet havuç

1 peket kremalı sebze çorbası

1,5 su bardağı süt

100 gram taze kaşar peyniri

yarımşar çay kaşığı tuz ve karabiber

Öncelikte ön hazırlık olarak tavuk butlarını 2 su bardağı su ile haşlayalım.Ayrı bir yerde patatesleri büyük küpler halinde havuçları küçük küpler halinde doğrayıp 2 su bardağı su ile haşlayalım.Enginarları ve mantarları bol limonlu suda haşlayalım.

Kremalı sebze çorbamızı 1,5 su bardağı soğuk süt ve yarım su bardağı haşlanmış tavuk suyu ile koyu beşamel sos gibi olana kadar pişirelim.Fırın kabımıza tavukları büyük büyük didikleyip koyalım.Üzerine küp doğranmış sebzeleri ilave edelim.Tuz ve karabiberi ekleyip hepsini iyice harmanlayalım.Karışımın üzerine pişen çorbayı ve rendelenmiş kaşar peynirini serpip 200 derece ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.


*Sevmiyorsanız enginar ve mantar koymak zorunda değilsiniz.O zaman patates havuç mikltarını arrtırabilir yada sevdiğiniz sebzeleri ekleyebilirsiniz.Garnitür yada yeşil kabak vs....

Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder