21 Nisan 2011 Perşembe

PEYNİRLİ POĞAÇA



malzemeler
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 tane yas maya
  • 2 su bardak ilik süt
  • 1 tutam tuz
  • 1 yemek kasik toz seker
  • 3 tane yumurta  beyazi (sarilari üzerine sürülecek
  • aldigi kadar un
üzerine
  •  susam
  • 3 tane yumurta sarisi
ic malzemesi
  • 250 gram böreklik peynir
  • yarim demet maydanoz
hazirlanisi
  • Ilik sütün icersine mayayi birakin  eritin elinizle.
  • Yag,tuz,toz seker  ve yumurta beyazini katip karistirin .
  • Yavas yavas ununuzu icersine katin bir taraftanda yugurun .Yumusak bir hamur elde edin.
  • Yarim saat kadar mayalanmaya birakin üzeri kapali bir sekilde.
  • Maydonozu ayiklayip yikayip dograyin.
  • Peynirinizi elinizlen ufalayin maydanozunuzla karistirin.
  • Ben seklini Portakal böyüklügünde bezeler cikartip tezgahin üzerinde dik dörtgen seklinde merdaneylen actim .(tezgahinizi yaglayin yapismasin diye)
  • Peynirli harcdan uzun kenerina karsilikli koyup ic kisma dogru sardim börek sarar gibi rolo yaptim.
  • 2 ser parmak kalikliginda kesip tepsiye siraladim .
  • Üzerine yumurta sarisi fircayla sürdüm .
  •  Susam serpip önceden isitilmis 175 derecede pisirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder