19 Ağustos 2008 Salı

Utanç Duvarı ve Yeni Bir Oyun


Sevgili Pelin beni mimlemiş, oyunun konusu "taklitçilik".. Ben de intihal hakkında bir iki şey yazmak istedim..

TDK'nın "aşırma" olarak nitelediği intihal, Wikipedia'da "bir kişinin eserinde başka kişilerin ifade, buluş veya düşüncelerini kaynak göstermeksizin kendisine aitmiş gibi kullanması" şeklinde özetlenmiş.

Peki Türkiye'de pekçok üniversite aydınının makalelerinde ve yazarların romanlarında intihal yapıldığını biliyor muydunuz? Maalesef benzer durumlar blog dünyasında da yaşanıyor, eminim siz de şahit olmuşsunuzdur.

İşte bu suç hakkında farkındalık yaratmak ve caydırıcı olmak adına Utanç Duvarı var. Bu site "Türk blog camiasında gerçekleşen izinsiz içerik kopyalama ve kaynaksız alıntı yapmanın önüne geçmeyi hedefleyen bir oluşum". Umarım bir göz atarsınız..

Ben de Yasemin, Betül ve Neval'i bu oyuna davet ediyorum!

Not: amblem buradan alınmıştır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder