31 Ağustos 2008 Pazar

AĞLAYAN PASTA

Kardeşimin canı çikolatalı bir şeyler isterken benim canımda soğuk soğuk yenecek birşeyler istiyordu oturdum defterleri karıştırdım ve bu tarifi buldum ,yaptım nefis yumuşacık bir kek ,yoğun çikolata tadı ve serin serin bu pasta çıktı ortaya gerçekten çok güzeldi ikimizin de isteği gerçekleşmiş oldu .Yapılışı üç aşama ama inanın tadını görünce uğraşmaya deymiş diyeceksiniz.

MALZEMELER:

4 adet yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
3 kaşık kakao
1 kaşık su
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu

ikinci kat için:

1 poşet kremşanti
1 su bardağı süt
1.5 su bardağı ılık şekerli süt(kekin üzerine dökmek için)

çikolatalı üçüncü kat:

2 su bardağı süt
1.5 kaşık buğday nişastası
3 kaşık kakao
3 kaşık şeker

YAPILIŞI:

Önce kekimizi yapıyoruz yumurtaları çırpın şeker ve vanilya katıp yine çırpın.Su ,un ,kakao ve kabartmatozu ekleyin yine çırpın.(unu eleyerek ekleyin) yağlanmış büyük kare borcama döküp önceden ısıtılmış 180 derecede ki fırında pişirin.Kek pişince 1.5 su bardağı süte 2 tatlı kaşığı şeker koyup biraz ılıştırın sıcak kekin üstüne her yanına gelecek şekilde dökün ve kekin soğumasını bekleyin.1 su bardağı süt ile krem şantiyi çırpın soğumuş kekin üstünü kaplayın.Daha sonrada çikolatalı sosu hazırlayın.Bir tencereye süt ,nişasta ,kakao ve şekeri katıp karıştırarak pişirin katılaşınca altını kapatın ,soğutun eğer pütürlü kaldı ise blenderden çekin ve pastanın en üstüne yayın pastayı dolaba kaldırın.İki saat sonra dilimleyip servis edin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder