29 Aralık 2011 Perşembe

İKİ RENKLİ KURABİYE


Hayırlı cumalar arkadaşlar iki renkli kurabiyemin yapımı kolay lezzetide görüntüsüde pek hoş....Ben kurabiyemi yıllardır göz kararı yapıyorum,bazı tariflerin ölçülerin az buçuk değişmesi lezzeti farkettirmiyor bu tarifimde onlardan biri .... malzemeleri üç aşağı beş yukarı şöyle.....
1/2 paket margarin
1/2 su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 avuç pudra şekeri
1-2 yemek kaşığı nişasta
Bir çimdik kabartma tozu
Un
Kakao
Margarin,sıvıyağ ve pudra şekerini karıştırdım daha sonra kabartma tozu,nişasta ve aldığı kadar unla orta yumuşaklıkta hamur hazırladım.Hamurdan bir parça ayırdım içine kakao koyup yoğurdum.
Her iki hamurdan ceviz kadar parçalar aldım rulo yaparak fitiller hazırladım iki renkli fitilleri düz zeminde birbiriyle rulo yaptım iki ucunu birleştirdim ısıtılmış fırında pişirdim.
*Kakao ölçüsü vermedim ben genelde bu hamurdan yaptığım zaman sade,üzümlü bir çok çeşit yapıyorum iki renklide bunlardan biri siz istediğiniz kadar kakolu hamur kullabilirsiniz...
Sağlıcakla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder