30 Aralık 2011 Cuma

HURMALI KEK


Senenin bu son gününde bir tatlı ile kapanış yapayım istedim.Hurmalı keki geçen hafta yaptım,
tarifi vermek bu haftaya kısmet oldu.
Herkese sağlıklı ,mutlu ,bol kahkahalı bir yıl diliyorum,gönlünüzden geçenler bu sene gerçek olsun inşallah.
Gelelim kekimizin tarifine:

MALZEMELER:

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı iri çekilmiş ceviziçi
8 - 10 adet medine hurması
1 çay kaşığı tarçın
1 çimdik tuz
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un (ben üç su bardağı koydum)
Üzeri için hindistancavizi

YAPILIŞI:

Derin bir kaseye oda ısısındaki yumurtaları kırın şekeri katıp çırpın.Daha sonra yağ ve sütü ekleyip çırpın.İri çekilmiş ceviz ve tarçını ekleyin.Elenmiş un,kabartmatozu , vanilya ve bir çimdik tuzu katıp yine çırpın.Hurmaları tavla zarından biraz büyük doğrayıp bir kasede biraz unlayın.Unlanmış hurmaları ekleyip tahta kaşıkla güzelce harmanlayın.Büyük boy kare borcamı margarin ile yağlayın.Kek karışımını borcama döküp 180 derecedeki fırında pişirin.İlk yirmibeş dakika fırının kapağını hiç açmayın.Daha sonra keke bıçak batırarak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz kek bıçağa yapışmıyor bıçak temiz duruyorsa kek pişmiş demektir.Fırından çıkarın soğuyunca dilimleyip hindistancevizi ile süsleyerek servis yapın.
Afiyetolsun.
Hayırlı cumalar ,mutlu haftasonları dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder