23 Aralık 2011 Cuma

ÇATAL



Evde dolabı yerleştirirken mahlebi görünce aklıma çatal yapmak geldi.Annemin biz küçükken bize yaptığı tarifi defterde bulup kolları sıvadım çatalları yaptım.Uzun zamandır yapmamıştım özlemişiz doğrusu.İşte annemin tarifiyle benim yaptığım çatallar:


MALZEMELER:


1/2 paket margarin

1 çay bardağı sıvıyağ

1,5 yemek kaşığı şeker

4 yemek kaşığı yoğurt

2 tepeleme tatlı kaşığı mahlep

3 çay kaşığı tuz

4 su bardağı un

üzeri için yumurta sarısı

çörekotu


YAPILIŞI:


Margarin ,sıvıyağ,şeker,yoğurt,tuz,mahlep ve unu derin bir kaseye koyun ve yoğurun.Ele yapışmayan ,kulak memesi kıvamında hamur elde edin.Hamurdan parçalar koparıp çatal şekli verin.Yağlanmış tepsiye dizin.Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 180 decedeki fırında kızarana kadar pişirin.Benim bu ölçülerimle 36 adet çatal çıktı.Boyutlarına göre miktarda değişecektir ben fazla büyük yapmadım çatallarımı.

Hepinize hayırlı cumalar ,mutlu haftasonları dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder