17 Haziran 2011 Cuma

HİNDİSTAN CEVİZLİ VE ÇAYLI KEK





HİNDİSTAN CEVİZLİ VE ÇAYLI KEK

3 adet yumurta,

1 su bardağı şeker,

1 su bardağı çay demi,

1 su bardağından 1 parmak eksik fındık yağı,

3 su bardağı un,

1 çorba kaşığı kakao,

1/2 su bardağı hindistan cevizi rendesi,

1 paket kabartma tozu,

1 paket vanilya

Daha önce çaylı kek yapmıştım ama bu defa hindistan cevizi rendesini de ilave ederek daha farklı ve güzel bir kek elde ettim,kekin kıvamı,kokusu,lezzeti ve yumuşaklığı tarafımdan garantilidir :))

Her zamanki gibi önce oda sıcaklığındaki yumurtaları köpürene kadar çırptım, şeker ilavesi ile tekrar çırptım,
yağ,çay ve kakaoyu da ilave ettikten sonra hindistan cevizi rendesini ve un,kabartma tozu vanilyayı eleyerek azar azar (kontrollü) ilave ettim yağlanmış kek kalıbına döktüğüm kek harcını ön ısıtmalı 170 c fırında pişirdim

not:fırın sıcaklığı her fırında farklılık gösterebilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder