20 Haziran 2011 Pazartesi

HAŞHAŞLI PUDİNGLİ PASTA

Herkese mutlu ,sağlıklı,bol kazançlı bir hafta dilerim.Haftaya nefis iki kat hamur arasında haşhaşlı pudıng koyarak yaptığım bu pasta ile başlamak istedim.Tarifi sevgili bahar'dan aldım ufak tefek değişiklikler yaptım ,kendisine teşekkür edip tarifime geçiyorum.



MALZEMELER:


3 tepeleme yemek kaşığı margarin ya da tereyağ

8 yemek kaşığı şeker

14 yemek kaşığı un

1 yumurta

1 paket vanilya

1 paket kabartmatozu

1 fiske tuz

ARASI İÇİN:

2 paket vanilyalı pudıng

750 ml.süt

3 yemek kaşığı haşhaş

YAPILIŞI:


Hamur malzemelerini derin bir kapta yoğurun.Hamurun dörtte birini ayırıp kalanı 22cm.lik margarinle yağlanmış kelepçeli kalıba kenarlarını yükselterek yayın.Ayırdığınız parçayı derin dondurucuya koyun.Diğer tarafta bir tencereye sütü, pudıngi, haşhaşı koyup karıştırarark pişirin.Biraz ılınınca kelepçeli kalıptaki hamurun üstüne dökün.Üzerine dolaptaki parçayı rendeleyin.Hertarafı kaplıcak şekilde hamuru rendeledikten sonra 180 derecedeki fırında pişmeye bırakın.Üzeri kızarınca (yaklaşık 35-40 dakikada pişti) fırından çıkarın.

Ben soğumasını pek beklemedim ama ılınınca dolaba koyun bir kaç saat dolapta kendini çeksin daha güzel oluyor.Serin serin yiyebilirsiniz.Afiyetolsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder