18 Haziran 2011 Cumartesi

EV YAPIMI NEFİS DÖNER

Selamlar arkadaşlar bir süre önce becerekli bacım Cahidemden aldığım döneri yaptım biz ailecek çok beğendik tarifi aynen kopyalıyorum.
  • 1 kg. dana antrikot veya koyunun but kısmından
  • 150 gr. kuyruk yağı(Ben kuyruk yağı yerine sıvıyağ kullandım
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 küçük soğan
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı yenibahar
  • 1 çay kaşığı karabiber,tuz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz veya pul biber
  • Ben yeni bahar ve pul biber kullanmadım.
Döner nasıl yapılır?
  • Etinizi kasaba ince olarak dilimletin.
  • Bir kaba soğanı rendenin ince gözünden rendeleyin.
  • Zeytinyağı, yoğurt ve baharatlarıda ekleyip karıştırın. Bu aşamada kesinlikle tuz atmayın ki et sertleşmesin.
  • Dilim halindeki etleri bu karışıma bulayın. Her yerine bu sostan bulaşması için elinizle yoğurur gibi yapın ve aynı kabın içinde bırakın.
  • Üzerine strech film gerip, bir gece buzdulabında bekletin.
  • Ertesi gün sabah, ben orta boy şeffaf çöp poşetlerinden kullandım. Bu poşetin alt kısmını kesip açın.
  • Terbiye edilmiş eti, aralarına tuz serperek uzunlamasına dizin.
  • Sıkıca rulo şeklinde sarın.
  • Ya 3 saat kadar dondurucuda bekletip daha sonra, veya ne zaman pişirecekseniz 1 saat önceden dışarı çıkarıp ince ince dilimleyin.Fakat hepsini birden dilimlemeyin. Pişireceğiniz kadarını kesin. Çok miktarda tavaya koyarsanız sulanıyor özelliğini kaybediyor.
  • Kuyruk yağını küçük doğrayın.Eti kaç seferde pişirecekseniz o kadar parçaya ayırın ve her bölümü pişirmeden bir parça doğranmış kuyruk yağını atıp kızartın. Daha sonra eti atıp yüksek ısıda kızarana kadar pişirin.
  • Mayalı tarifide uzun bir zaman önce yapmıştım tarif yine sevgili Cahidemden,hepinize gönlünüzce geçireceğiniz mutlu hafta sonu dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder