25 Aralık 2008 Perşembe

Taze Soğanlı Patates Salatası

Yılın ilk karı dün düşmüşken canım hep sıcak şeyler yiyip içmek istiyor.. Bu yüzden patates salatasını bile buzdolabına sokmadan ılık ılık yedim, bence soğuk halinden çok daha güzel!

4-5 patatesi yıkayıp kabuklarını soydum, kuşbaşı kestim. Üzerlerini geçecek kadar su ve biraz da tuz ekleyip düdüklü tencerede 5-6 dk. haşladım. Haşlama esnasında salatanın diğer malzemelerini hazırladım: yeşil soğanları ve maydanozları ince ince kıydım, 1 limonu sıktım ve sumağı hazır ettim. Haşlanan patateslerin suyunu süzüp servis kasesine aldım. Zeytinyağ ve limonu üzerine gezdirip soğan ve maydanoz karışımını ekledim. Patatesleri ezmeden salatayı karıştırdım ve üzerine sumak serptim.

Not: Mevsim itibarıyla domates ve salatalık almamaya özen gösteriyorum, bu yüzden salataya ilave etmedim..

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder