20 Aralık 2008 Cumartesi

ELMALI TURTA


Mutfağımın ciddi bir tadilata ihtiyacı var. "Dökülüyor" ifadesi artık mecazi bir durumdan çok ötede. Kira olunca yaratılan geçici çözümler bir yere kadar, ancak bu dökülme meselesi beni ruhen çok etkilemeye başladı. Mutfağım bana artık keyif vermez oldu. Öyleki yılbaşı yaklaşmasına rağmen içimden hiç girip kurabiye yapmak bile gelmiyor, bırakın kurabiyeyi pastayı makarna dahi yaparken sıtkım sıyrılıyor, neye dokunsam elimde kalıyor.Demin mutfaktaydım, yarın sabah yine kahvaltıda konuklarım olacak ve bir şeyler hazırlamaya çalışıyorum.Şimdi sinirlendim ve bir mola vermeye karar verdim. Bari mola vermişken bloğa bakayım dedim, sonra şu uzun süre beklettiğim Elmalı Turta'nın tarifine yazmaya niyetlendim ve buradayım.
Dinginleşmeye geldim anlayacağınız :)
Elmalı Turta tarifi tarif defteri edindiğim yılların eski sayfalarından sıkça kullandığım bir tarif. Sanırım lisede okuyordum daha, Sinem'ciğimin şeker annesi Handuş yapmıştı ama kayısı reçelli yapmıştı diye hatırlıyorum. Hamurunun kıvamını çok sevmiş hemen yazmıştım ve o gün bugündür sıkça uygularım bu tarifi. Ben elma+ceviz+tarçın üçlüsünün muhteşem bir sonuç yarattığını savunan kitledenim sanırım ve bu tarife de bu üçlüyü çok yakıştırıyorum. Daha önce yine bu hamuru kullanarak sizlere Balkabaklı Turta tarifimi vermiştim.
Aynı hamurla, elinizde varolan reçel ve marmelatları kullanarak da çeşitlemeler yaratabilirsiniz.
Malzemeler:
Hamur malzemesi :
  • 2 yumurta
  • 3/4 paket margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
  • aldığı kadar un (genellikle 500 gr yeterli oluyor, azar azar ilave etmekte fayda var)

Tüm malzemeler bir kaba koyup yavaş yavaş un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir. Tart kalıbı ya da turtayı pişireceğiniz kalıp/tepsi margarin ile yağlanır ve un serpilir. Heryerin unun temas etmesi için kalıp avuç içerisinde yavaşça döndürülür. Unun fazlası silkelenir.

Hamurdan yumruk kadar bir parça ayrılır ve kalan hamur tart kalıbına eşit oranlarda yayılır ve kenarları hafif hafif yükseltilir. Hamurun tabanı bir çatalla çeşitli yerlerinden delinir.

İç Malzeme:

  • 5 adet elma
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1 ufak kase iri çekilmiş ceviziçi

Üzeri için ; 1 yumurta sarısı - süslemek için pudra şekeri

Elmalar soyulur ve rendelenir. Bir tencereye rendelenmiş elma ve toz şekerler konur. Kısık ateşte elmalar şekerle birlikte pişirilir.Tarçın ilave edilir. Elmalar hafifçe suyunu çekmeye başlayınca ateşten alınır. Ceviziçi de katılarak karıştırılır.

Kalıba serilen hamurun üzerine hazırlanan harç dökülür ve eşit şekilde dağıtılır.

Bir kenara ayrılan hamur ister kalıbın büyüklüğünde açılır ve çeşitli kalıplar kesilerek hamurun üzerine kapatılır istenirse de hamurdan şeritler yapılarak üzerine dizilir.

Üzerlerine bir yumurta sarısı sürülür.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40 dk kadar pişirilir. Üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.

Afiyetle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder