12 Aralık 2008 Cuma

MAHLEPLİ KURABİYE VE BAYRAM MENÜSÜ



Öncelikle herkesin bayramını kutlarım bana mesaj atan ,yorum bırakan,mail atan herkese teşekkür ederim .Önce bayram hazırlıkları daha sonra bayram ziyaretleri derken nete girmeye ancak fırsat bulabildim.Yukarıda gördüğünüz masayı bayramda gelecek olan misafirlerimize hazırladım,tuzlu kurabiyeyi ilk kez yaptım oldukça iyi bir sonuç aldım herkes tarafından beyenildi, bugün bu kurabiyenin tarifini vermek istiyorum.Kabartmatozu olarakDr.Oetker'in mahlepli susamlı kabatmatozunu kullandım tavsiye ederim harika.Menümüzde:Zeytinyağlı yaprak sarması ,patatesli çiğ köfte(komagene),muzlu tart,mahlepli kurabiye,sultan lokumu,amerikan salatalı sandviçler ve bayram tatlısı olarak kemalpaşa vardı.Tarifime gelince;

MALZEMELER:


1 su bardağı zeytinyağ

1 su bardağı erimiş soğumuş margarin


1 su bardağı süt


3 yemek kaşığı pudraşekeri


1,5 tatlı kaşığı tuz


1.5 tatlı kaşığı mahlep


1 paket kabartmatozu


Aldığı kadar un


Üzeri için


1 yumurta sarısı


çörekotu


YAPILIŞI:


Yağları derin bir kaba alın sütü ekleyin ,tuz ,pudraşekeri katın aldığı kadar unu eleyerek ekleyin kabartmatozu ve mahlep koyup kulak memesi kıvamında hamur yapın.Hamuru 15 dakika üzerine nemli bez örterek dinlendirin.Daha sonra hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp istediğiniz gibi şekil verin yağlı tepsiye dizin.Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 180 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder