14 Ekim 2011 Cuma

Çiğ Börek

Çiğ Börek,Çi Börek
Çiğ börek yapmayı kafama koyduğumda genelde tariflerin çoğunun asıl tarif olan un tuz ve sudan ibaret olduğunu gördüm.Bu hamurun beni hem zorlayacağını hemde daha lezzetli olması açısından içinde süt - yağ vs olan bir hamur arayışı içine girdiğimde karşıma çıkan çoğu tarifin kaynağı belirtilmesede bire bir ölçüleriyle leziz tarifler'di...



Ancak burdaki tarifte hamurun bekletildiğinde daha güzel olduğu belirtiliyordu ama benim buna vaktim yoktu.Eve gittiğimde evde sütün bittiğini fark ettim ve süt oluyorsa yoğurt ile daha güzel olur diyerek içine süt yerine yoğurt ilave ettim.



Hem hamuru çok kolay açılıp kabaran hemde çok lezzetli bir börek oldu...Ben yarım ölçü ile 8 tane büyük çiğbörek çıkardım... Sizede yaptığım ölçüler ile yazıyorum...Bu tarifi 2 kişi için yaklaşık 3 kere denedim ve hep aynı şekilde yaptım.Çiğ börek yapmak meğer ne kolaymış:))

Çiğ Börek(8 adet)
Yarım su bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
yarım bardak su
aldığı kadar un
İç Harcı;
1 büyük rendelenmiş soğan
250 gram kıyma
1 ttalı kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber

Kızartmak için;
2 su bardağı sıvıyağ








Hamur için un hariç bütün malzemeyi karıştırıp unu azar azar ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edelim.Hamur yapamayanlar korkmasın hamur gerçekten hem çarçabuk toparlanıyor hemde çok kolay açılıyor ....Hamurun üzerine nemli bir bez kapatıp mümkünse en az 1 saat bekletelim(aslında hamurun sabahtan yapılıp akşam pişirilmesi gerekiyor)




İç harç için soğanı rendeleyelim içine tuz,kıyma ,karabiber ekleyip oldukça sulu bir kıyma harcı elde edelim.(soğan yeterince sulu değilse 2 yemek kaşığı kadar su ekleyin)




Hamuru 8 bezeye ayırıp her bir bezeyi unladığımız tezgahta tatlı tabağı büyüklüğünde açalım.yarısına kıymalı harcı lahmacun yapar gbi iyice bastırarak yayıp diğer yarısını üzerine kapatalım.Bir tabak veya hamur kesici yardımı ile kenarlarını keserek yapıştıralım.




Tavaya 2 su bardağı yağ koyup orta ateşte henüz kızmaya başlamış olan yağda börekleri önlü arkalı kızartalımve havlu kağıda çıkartalım.En hızlısından üç beş kare fotoğrafını çekip bekletmeden bu lezzetin keyfini çıkaralım:)Ben bol köpüklü ayran ve çakma gevurdağı salatam ile ikram ettim.




Afiyet Olsun...


Not:Börekler pişerken altını çok harlı açmayın içindeki çiğ kıymayıda düşünerek orta ateşte pişirinki hamuru birden yakmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder