29 Şubat 2008 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BEZELYE

Bu aralar hep pasta börekten gittim bunlar hiç yemek yemiyor diyeceksiniz,bari sebze koyayım siteme dedim.Zeytinyağlılar her zaman favorimdir biliyorsunuz ,dondurucudan çıkarıp yaptım harika oldu.Her sene mevsiminde alıp torba torba dondurucuya atıyorum,bazende bir kiloyu bir kaç parçaya bölüp öyle poşetleyip saklıyorum garnitür olarak yemeklerde ,rus salatasında,mayonezli patates salatasında (tarifini vermiştim harika oluyor)kullanıyorum.İyiki bu dondurucular var büyük kolaylık doğrusu .Geçelim tarifimize

MALZEMELER:

1 kg.bezelye
1 büyük soğan
1 adet havuç
2 adet patates
2 tane kesmeşeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağ
üzeri için dereotu
2.5 su bardağı su

YAPILIŞI:

Zeytinyağını tencereye koyalım küp küp doğranmış soğanları katıp biraz soteleyelim ,sonra küp küp doğranmış havuç ve patatesleri katalım suyunu ilave edip beş dakika pişirelim sonra bezelyeleri ilave edelim tuz ve şeker ekleyip pişmeye bırakalım.Yemeğimiz pişince servis tabağına alıp dereotuyla süsleyeyim.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder