13 Şubat 2008 Çarşamba

ISPANAKLI BÖREK


Sevgili arkadaşım funda beni PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14 e davet etti.Bir önceki davete de börekle katılmıştım şimdi yine bir başka börekle katılıyorum ne yapayım işlerin yoğunluğundan yeni bir şey yapamadım.Aslında sevgililer günü için de birşeyler yapmak istiyordum ama yine işlerden yapacak vakit bulamadım.Böreğimi bu şekilde sunuyorum günün anlamına bari şekil olarak uyalım değilmi?
Herkesin sevgililer gününü kutlarım .Sevdikleriniz hep yanınızda olsun.
MALZEMELER:
4 adet yufka
1 kg.ıspanak
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı tarhana
1 çay bardağı zeytinyağ
1 çay bardağı su
1 adet yumurta
YAPILIŞI:
Ispanağımızı yaprak ve saplarını ayırarak doğruyoruz,yıkıyoruz.Yaprak olan kısmına tuz katıp bir güzel ovuyoruz sonrada suyunu sıkıp tarhanayı ilave edip elimizle karıştırıyoruz.Tepsimizi yağlıyoruz birinci yufkayı yayıyoruz su ve yağı bir kasede karıştırıyoruz ve fırça yardımıyla yağlı sudan yufkaya sürüyoruz.Sonra ikinci yufkayı yayıyoruz yağlı su sürüp ıspanaklı karışımın yarısını döşüyoruz tekrar üçüncü yufka ve yağlı su sürme işlemini yapıyoruz kalan ıspanağı döşeyip dördüncü yufkayı en üste buruşuk olarak seriyoruz.Daha sonra ocakta önce bir yanını sonra ters çevirip öbür yanını birazda sıvıyağ dökerek pişiriyoruz.Yani fırında pişmiyor böreğimiz.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder