24 Nisan 2006 Pazartesi

Zeytinyagli Yaprak Sarmasi



Merhaba
Turk mutfaginin vazgecilmezi yaprak sarmasi degil mi? Yurt disinda iken
aldigim kullandigim yapraklarin tadi bizim canim ulkemizin yapraklari gibi
olamiyordu ne yazik. Gectigimiz persembe pazara cikinca yasli bir teyzenin
tezgahinda salamura yapraklari gorunce hemen aldim yarim kilo, benimkiler
etcil bunu herkes biliyor ama bu sefer kendim icin zeytinyagli sardim, kusura
bakmayin dedim :)) Gerci simdi egede taze yapraklar pazarlarda yerini almistir
ama henuz gidemedim, gidince bende kavanozlara bukup bukup koyacagim,
saklayacagim onumuzdeki kis icin...

Malzemeler:

400 Gr salamura asma yaprağı
1.5 cay bardak pirinç
1 demet taze sogan
1 Demet maydanoz
1 cay bardak zeytinyag
2 yemek kasik dolmalik fistik
2 yemek kasik dolmalik uzum
Tuz , karabiber, nane


Nasil mi Yaptim?
Yaprakların tuzunu almak için limonlu kaynar suda bıraktim
ve saplarini temizledim.
Pirinci yıkayıp ılık suda ıslattim, biraz beklettim.
Suzdum sonrasinda yikadim.
Taze soganlari soyup kiydim, zeytinyaginda tencerede kavurdum.
Suzdugum pirincleri ilave ettim, kavurdum, dolmalik fistik, uzumu,
tuzu, karabiberi ve naneyi ilave ettim.
Kenardan bekleyen yapraklardan teker teker alip sardim, tencereye
siraladim, piserken kabarip sismemesi icin porselen bir tabagi uzerine kapattim.
Ilik su ilave edip atese koydum.
Kisik ates uzerinde suyunu cekene kadar pisirdim.
Sogumaya yakin limon dilimleri ile servise hazir hale geldi.

NOT: Ayrıca harcı da isteğe göre değiştirebilirsiniz, nane,dereotu gibi
yeşillik ve baharatlar ilave edilebilir.

Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder