19 Nisan 2006 Çarşamba

Marmelatlı Kurabiye






























Bekleyen tariflerden...

Yemekbiz mail grubumuzdan arkadaşlar marmelatlı kurabiye tarifi sormuştu.
Gelen cevaplar arasında grubumuza üye Pastacı Coşkun bir tarif gönderdi, standart tariftir dedi. Not aldım ve bir gün oğlumla aniden yapmaya karar verdik.

Aşağıdaki ölçüler Coşkun un verdiği şekilde yazılı, ben yarı ölçü yaptım, pardon biz:)
Eh haliyle yarım saatte bitecek olan kurabiye faslımız 3 saatte bitti, yapım aşaması ve temizlik aşaması, mutfak ve Ulus un temizliği:)

Kurabiye hamuru son derece hafif bir lezzet, az şekerli kurabiye severler için marmelat olmadan da yenilebilecek tarzda.

Benim evimde yazın yaptığım erik marmeladı vardı, onu kullandım gayet güzel oldu.

Sevgili Coşkun teşekkür ederim,


Marmelatlı Kurabiye

Malzemeler
1 kg un
250 gr pudra sekeri
2 yumurta
100 gr toz fındık
1 paket vanilya
500 gr margarin

Yapılışı
1. Tüm malzemeleri karıştırıp hamur yapıyoruz
2. Hamuru merdane ile acıp ,kupat kaliplari ile kesiyoruz
3. Üste gelecek 2. hamurun ortasını kesiyoruz ki bos kalsın
4. 170 derece fırında 15-20 dk.pişiriyoruz
5. Marmelatı cezvede kaynatıyoruz
6. Fırından çıkan kurabiyeleri marmelat ile yapıştırıyoruz
7. Kurabiyelerin orta boş kısımlarına marmelat koyun

Afiyet olsun,
Figen

Notlarım;
Bende bu ölçüler ile 20 adet kurabiye çıktı
Arzu ederseniz üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder