5 Şubat 2006 Pazar

Kiymali Pide

BLOGLAR ELELE – İlk Proje ‘ ye DAVET

Bir çoğunuz duydunuz belki , duymayanlar için ise hatırlatma yapalım istedik.
Bloglar arası güzel bir dayanışma başladı.

İ.U Tıp Fakültesi Çocuk Hemotoloji servisinde tedavi gören çocuklarımız için bağış kampanyası...

Bir çok blog sahipleri kendi alanlarına uygun hediyeler ile katılım sağlıyorlar, ve bu hediyeler alınacak bilet karşılığında ,çekiliş ile sahiplerini bulacak.

Bu projeye destek için sizi davet ediyoruz !

Blog sahibi arkadaşlarımızdan katılım, ve siz misafirlerimizden ise bilet alarak destek rica ediyoruz...

Daha detaylı bilgi için ilkproje sayfasına tıklayabilirsiniz...

Şimdiden sizlere teşekkür ediyoruz...
Zeynep & Figen

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



Bugun Pazar.
Ev ahalisini mutlu etme gunu benim icin. Kiymali Pide yaptim.
Pidemizi herzaman kendim yapiyorum. Cunku buradaki
Turk Lokantalarini anlamis degilim, malzemeler ucuz oldugu
halde neden yuksek ucret koyarlar bilemiyorum, zaten
herseyi kendim yapmayi seven insanim. Bu sebeple yillardan
beri yapiyorum. Benim tarifim daha degisikti.
2 sene once Yemekbiz dostlarindan sevgili Omur sayesinde
sutle yogurmaya basladim hamuru. Inanilmaz lezzetli oluyor.
Bu olcu ile 21 tane elde ediyorum.

Malzemeler:
5 kap un ( 1/2 kap acarken kullanmak icin)
2 kap ilik sut
1 cay bardagi ilik su
1 yemek kasigi kuru maya
1 cay kasik toz seker
1 tatli kasik tuz

Ic:
ben kiymali tercih ettim.
1 kg kiyma ( biraz yagli olsun)
1 buyuk kuru sogan ( ince dogranmis)
1 buyuk yesil biber ( ince dogranmis)
7 adet domates ( kup domateslerden kullandim, dogradim)
1/2 demet maydanoz ( dogranmis)
tuz, karabiber, kimyon, kirmizi biber, aci pul biber
( baharatlar tercihinize kalmis)
1 yemek kasik biber salcasi
1/2 kap su
4 yumurta ( uzeri icin)

Hazirlanisi:
Kuru mayayi toz seker ile karistirip, ilik su ile karistiriyorum.
Maya kivama gelince un ile karistiriyorum.
Tuz ekliyorum.
Ilik sutu hamura yavas yavas ilave ediyorum.
( hamur cok sert olmayacak, ele yapisacak kivamda olmali)
Yogurma isleminden sonra uzerini kapatip, biraz mayalanmasini
bekliyorum. 30 dk. yeterli oluyor.
Bu sirada ici hazirliyorum.
Hamur kabardiktan sonra kucuk parca alip hamuru
uzunlamasina merdane ile aciyorum, kiymali harcimi icine
yerlestirip, kenarlarindan hamuru icer dogru kiviriyorum.
Tepsime yagli kagidimi serip uzerini unladim.
Sonra pidelerimi yerlestirdim.
Birkac tepsini bu sekilde hazir ederseniz vakit kazaniyorsunuz.
200 C firinda yaklasik 20 dk, da pisiyor. Cikarim uzerine yumurtasini
koyup tekrar firina surdum.

not: ben pidenin yaninda maydanoz yemeyi cok seviyorum.
Ilk Mersin'de boyle servis edilmisti, o zamandan beri cok
adet oldu bizim evde.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder