14 Şubat 2006 Salı

Asure















Merhaba
Asure zamani simdi yapmadan olmaz dedim, bu pazar evde olunca
bende asuremi yaptim.
Tarifimi gecen hafta Yemekbiz mail gurubumuzda paylasmistim.
Simdi goruntusu ile birlikte blog dostlarimizla paylasma zamani.
Hepimizin asuresini Allah kabul etsin.

Malzemeler:

1,5 bardak bugday
1/2 su bardak nohut
1/2 bardak kuru fasulye
1/2 bardak kuru borulce
2-3 yemek kasik bal
ben tatli severim asureyi bu sebeple 2.5 - 3 su bardak seker kullanirim.
1 cay kasik tuz
1 cay bardak pirinc
3 yemek kasik pekmez ( var ise evinizde),
kestane, portakal kabuklari kucuk dogranmis,
1 adet ince dilimlenmis elma, kuru incir, kuru kayisi,
kuru uzum, karanfil taneleri.
Severseniz birkac damla gulsuyu.
Uzerine susleme icin, susam, ceviz, findik, tarcin,badem, nar taneleri dileginize gore.

Nasil mi Yaptim?

Asurelik malzemelerin bir kismini bir gece onceden hazirlamaniz gerekiyor.
Ertesi gunu haslama ve karistirma isini yapabilmeniz icin.
Ben once bugdayimi yikiyorum, sonra biraz kaynatiyorum,
kapagini kapatip demlendiriyorum sabaha kadar. Diger bakliyatlar icin
sadece yikayip islatiyorum hepsini ayri kapta.
Sabah herbirini ayri ayri hasliyorum.
Bugdayimi pisirince icine yikanmis pirincimi ve haslayip suzdugum
diger bakliyatlari dahil ediyorum.
Uzumleri bir kasede suda bekletiyorum biraz,
portakal kabuklarimi dilimliyorum, elmalari ince dilimliyorum,
soyulmus haslanmis kestanemi, dogranmis incirimi, kayisimi
ilave ediyorum. Karanfilleri de.Bu sirada sekerimi yavas yavas
ilave ediyorum, sonrada bal ve pekmezi.
Su miktarina gelince bugdayi pisirmeye baslarken,
suyunu ayarliyorum, bugday seviyesinden
2 misli su ilave ediyorum tencereme.( eger pisme esnasinda su
azalirsa sicak su ilave edin) Tum malzemeler birlikte kaynarken
karistirmayi ihmal etmeyin ve ocaginiz cok harli yanmasin.
Son anda gulsuyunuzu ekleyin.
Sicakken kaselere koyun, uzerini badem, ceviz, findik,
tarcin, susam ve nar taneleri ile isteginize gore susleyin.
Allah kabul etsin.
Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder